Lördag den 12 Februari

Jag gjorde ett test på familjeliv nyss som skulle ta reda på vilken typ av mamma jag är. Det här blev resultatet:

"Du är Tuffa Therese! Du är verkligen en riktigt cool mamma. Antingen är du en av de få mammor som inser att du faktiskt curlar dina barn men erkänner det, eller så skippar du curlandet helt. Skillnaden mellan dig och majoriteten av mammorna i Sverige är därmed slående eftersom det, enligt FamiljeLivs stora undersökning Sverigemamman, är få mammor som inser att de själva curlar sina barn medan de flesta anser att alla andra curlar sina barn mer. De dagar då du lägger mer än en halvtimme på matlagning är få. Du har helt enkelt insett att det finns annat att göra här i livet än att stå vid spisen. Därmed är halvfabrikat inget problem för dig och varför ska man spara så himla mycket till barnen när man kan ha så kul för pengarna här och nu? Till skillnad från majoriteten av Sveriges mammor mammor lägger du aldrig mer än en halvtimme på matlagning."

Jag måste säga att jag inte alls känner igen mig, desssutom så stämmer inte frågorna riktigt överens med resultatet.
Jag svarade bl.a. att jag och min familj ägnar mer än en halvtimme till matlagning varje dag, att vi sparar pengar till Alice och familjen varje månad osv. Alltså stämmer ju inte alls denna texten. Men det jag vill komma till är att jag är nöjd med mig själv som mamma men att det är kul att se hur andra ser än och analysera sin mammaroll ibland (jag älskar att göra tester på nätet!). Alltså var ju detta test en flopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0