Tisdag den 1 Februari

Nu bär det snart iväg till BVC, om en timme. Då ska Alice få andra vaccineringen, vägas och mätas. Sen så ska Gustav till skolan och träffa basgruppen så jag och Alice ska hitta på något här hemma.

Sen så vill jag avsluta med att jag hatar att bli kallad ung mamma. Folk tycker så synd om än då. Vi klarar föräldraskapet precis lika bra som alla andra föräldrar, vi vet hur vi ska uppfostra och sköta våran dotter, vi klarar oss ekonomiskt. Visst, jag är en ung mamma men folk ger det än så negativ klang. Vi valde tillsammans att behålla barnet och sen den dagen så var det aldrig något tvivel om vad vi ville göra. Vi ville bli föräldrar, vi kände oss redo för barn. Så kalla mig vad ni vill men jag är lika bra som vilken mamma som helst, jag behöver inte folk som kommer med åsikter om hur man bör och ska göra. Vem/vilka jag riktar mig till förblir osagt. Vi uppskattar er men ta inte för givet att vi behöver hjälp, vi frågar isåfall om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0