Tisdag den 18 Januari

Jag har funderat mycket kring vad jag vill med framtiden, alltså vad jag vill hålla på med. Arbeta med. Jag har ju börjat utbilda mig till lärare innan jag blev mammaledig. Men jag kan inte hjälpa att tänka på att det är en femårig utbildning för en ganska dålig lön i förhållande till utbildningens längd. Jag är ju inte speciellt intresserad utav något ämne som man erbjuds lära ut, min passion ligger ju istället i att lära ut. Själva lyckan när man har lyckat lära ut något till någon annan. Utmaningen i att lära ungdomarna utan motivation något som de faktiskt tar till sig och glädjen när man har lyckats. Men jag vet inte om en femårig utbildning är det rätta för mig. Jag vet att jag vill jobba med människor och då finns det ju plötsligt tusen andra möjligheter..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0