Torsdag den 20 Januari

Jag och Alice har haft musikstund. Vi fick nämligen en skiva från Libero som ska hjälpa till att stärka bandet mellan föräldrar och barn genom musiken. När hon reagerar på musiken så ska jag ge ett gensvar, exempelvis sjunga eller le. Oavsett om det fyller sitt syfte eller inte så ser jag det som en mysig stund tillsammans där vi umgås på hennes villkor. Så detta ska vi fortsätta med varje dag, fast då mer på morgonkvisten så det blir en rutin att inleda dagen med detta. Dessutom så tror jag att det är ett plus om hon är utvilad, då hon somnade efter fyra låtar idag.

Jag älskar att vara mammaledig. Det finns inget mer värdefullt än att umgås med sitt barn. Det är en fantastisk gåva och ett otroligt underverk det lilla liv som sover här brevid. Jag älskar min Alice!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0